torsdag 22 maj 2008

Sömnproblem

Det är grymt svårt att försöka sova när det enda som snurrar i huvudet är saker man borde gjort, saker man måste komma ihåg att göra och Smask-låtar. Jag hade väl inte några större problem att somna igårkväll, för då var jag så trött, men att nu på morgonen utnyttja all tid jag hade till att sova ut var inte riktigt lika lätt. Jag försökte tänka på annat, men tankarna gled hela tiden tillbaka till Smask.

Igår var det soundcheck. Det gock väl relativt smärtfritt. Jag fanns mest där för att kunna svara på orkesterns alla frågor. Mot kvällssidan dök allas små trötta irriterade delar upp. Inget jag gjorde var rätt för alla. Gjorde jag en nöjd kom en annan och var arg. Tungt att ta, men efter att ha pratat ut med Patrik och gänget som satt utanför, och fått i mig en macka var jag redo att tackla allt igen.
På kvällen hade jag ett så kallat artistmöte. Dock var bara två skolor närvarande plus ett av våra egna bidrag. Det var lite synd i och med att jag då måste gå igenom allt det med dom under dagen idag, och då har jag mycket mindre tid till sånt.
Jag var så lycklig igår när klockan var tio i tio och jag insåg att vi kunde gå hem. Några småsaker som Elin skulle fixa, sen rullade vi hemåt. Då hade jag tid att gå över med lite tyger till dans-Elin och hämta det som ska bli till priset man vinner om man vinner Smask. Jag kanske hinner fixa den ikväll... Jag orkade dock inte vara vaken speciellt länge och fixa saker, så jag la mig elva utan att ha bloggat innan. Kom på att det var lite ironiskt att jag inte orkar blogga när jag kommer hem strax efter tio, men när jag kommer hem strax efter ett då går det bra...
Hann även prata med Johan vilket var enormt skönt. Har inte hunnit göra det dom senaste dagarna, så det var skönt att få berätta allt som hänt.

Nu ska jag ta det lugnt i soffan med en kopp varm choklad en stund innan jag måste cykla ner och låsa upp åt alla.

//Välkomna till Pite

Inga kommentarer: