onsdag 28 maj 2008

Tillbaka till verkligheten

Eller...inte riktigt kanske.
Igår så var jag Marre och Elin ner på stan på förmiddagen. Jag köpte äntligen blommor för presentkortet jag fick av min kära mor på min födelsedag. Jag köpte favvisarna, via, stora, långskaftade rosor. Tre stycken. Ack så vackra dom är! Man borde köpa hem snittblommor oftare. Jag blir ju så glad varje gång jag ser dom :)
Efter stan skyndade vi oss upp på skolan för att hjälpa till att bära lite grejer till Logenspelningen. Vi var lite sena, så vi kunde inte hjälpa till med så mycket mer än att lasta in i lastbilen. När det var gjort så var jag tvungen att fara hem för att lämna blommorna och hämta matteböckerna, för vid två så skulle Stina jag och Ida räkna lite på kåren. Det gick gansk dåligt väl där. Det var svårt att koncentrera sig plus att det var svåra uppgifter. Vid halv fem gav jag upp (dom andra hade gått en timme tidigare) och gick till kykogården för att lyssna på Lollo och Stinas spelning. Kallt var det, men bra musik. Efter det var det bara raka vägen till kåren för dansföreställning, hem för att äta och byta om, till Anna för lite hängande innan vi var tvugna att ta oss ner till Logen.
Vi körde ju klassmusikspelningen där i år. Det var riktigt roligt. Pga av för få reptillfällen så körde vi bara en låt, men det var tillräckligt för mig. Jag fick iaf spela trummor på en av låtarna :) Det var ingen höjdar fest i år på logen. Jag hade väl trevligt, men det var mest för att jag hittade trevliga människor att sitta och prata med. Ute var det så pass kallt att vi förflyttade oss in till övervåningen. Efter Logen gick vi hem till Marre för nattamat och lite film. Men man är ganska trött så där mitt i natten, så vi somnade ganska på en gång, till slut ansåg jag att det var lika bra att gå hem och sova.

Idag har jag försökt ränka matte på egen hand. Ibland har det funkat, och andra tider har jag varit tvungen att ha internetkontakt med min egen civilingenjör. Har även beställt nytt kort idag. Mitt har nog avmagnestiserats (ingen aning om man skriver det så, men ni fattar). På eftermiddagen for jag till Lule, och här är jag nu. Vi åt hemmagjort thaimat för att sedan gå till 7th heaven för glass till efterrätt. Det var helt underbart att sitta och äta god glass i solen. Sen tog vi en promenix runt Gültzauudden. Vattnet var underbart blått, och när man väl var i lä så var det så skönt, så skönt.

Nu sitter vi och spelar Lego StarWars och jag känner i fingrarna hur länge sen det var vi spelade det. Men hänger inte riktigt med som man brukade.

//You are my sunshine

Inga kommentarer: