torsdag 8 maj 2008

Lite vårtecken


Tussilago på vägen till och från skolan. Trevligt, att se att nåt har motat bort snön. Fast just nu är det ju ganska kallt. Blev lite irriterad i morse när jag tittade på morgon-tv, och dom ojjade sig över hur härligt det var att "vi kommer att få sommarvärme i helgen". Lite snabbt nämnde dom ju att det var bara halva Sverige det gällde, men men... Det var ju den södra delen, och det är ju den som räknas.

Ojoj, nu vaknade Nilas älsklingen... Jobbigt att höra hans gråt så här flera mil bort...

Annars idag så har jag spelat en massa trummor. Både på lektionen (som gick ganska bra trots allt) och sen på klassmusiken. Kände mig som en riktig trummis när jag träffade tre trummisar på en gång som inte hade spelat alls idag :)

Nilas gråter fortfarande...

Av ren nyfikenhet gick jag idag in på blondinbellas blogg. Jag kom dit genom en blogg som skriver om det som unga blondiner bloggar om i sina bloggar. Att det kan vara intressant förstår jag inte (vad är det jag gör nu?). Då ville jag se med mina egna ögon vad som är så speciellt med denna blondins blogg som gör att "alla" läser den och att den får så mycket medial uppmärksamhet. Man kan ju inte kritisera det man inte vet något om liksom... Hon skriver om precis ingenting. Eller, hon skriver om sin vardag, vad hon gör och med vem. Ungefär som jag med andra ord, skillnaden är att hon kallar sig entreprenör, har startat en företag för sin blogg, och säger att hon jobbar jättemycket med bloggen. Men jag antar att det är intressantare att läsa om vad en 17:årig blondin i Stockholm gör än vad en 24:årig brunett i Pite gör.

Nu ikväll har jag suttit och läst om Ted. Hade även tv:n igång, som jag alltid har när jag pluggar, och så kom helt plötsligt en kille som jag tyckte jag kände igen jättemycket. Han var med i ett tävlingsprogram där man kunde vinna massa pengar. Kunde inte komma på vem det var, så jag ringde hem till mor för att höra om hon kände igen honom (han pratade Hudikmål) men det gjorde hon inte. Precis när vi la på så sa han "Jag kommer från Hudiksvall" Senare berättade han också att han faktiskt kom från Igge. Jag messade Liv, och trots att hon inte var hemma kunde hon med hjälp av information om vad han hette och så komma fram till att han är ett år yngre än oss.

Nu måste jag nog ta och ringa ner till Malmö för att skälla lite på dom (inga partitur än) och sen måste jag plugga lite progg.

//Hoppas du somnar snart lillprinsen

1 kommentar:

Anonym sa...

hm
Du får väl göra samma som blondella eller vad det nu var. Käna pengar på bloggen./kram från mamsen