måndag 5 maj 2008

Jag HÖR dig inte!

Mitt ljud har kapsejsat :( Eller, inte helt, jag kan lyssna på musik och så, men helt plötsligt sjönk volymen. Har ingen aning om vad som hände, och nu måste jag dra upp volymen jättemycket för att höra... Försökte få hjälp av min fästman, men han var inte hemma, så det var svårt. Så nu sitter jag här och gråter. Han bad mig kolla runt lite efter saker som kunde vara fel, men var ska jag kolla? Jag hittar inga fler ställen där man kan ställa in volymen. Tycker jag har varit inne på dom flesta. Buhuhu. Jobbigt om det är högtalarna, nog för att det går på garanti, men jobbigt att behöva skicka iväg dom eftersom jag inte har nåt annat substitut medans dom är borta :(

Idag har det varit kallt och blåsigt. Trots det gick jag till Dollar/ÖB på eftermiddagen eftersom våran orgelföreläsning utgick. Dom fick inte igång orgeln. Strömmen slog ifrån hela tiden. Jajja, skönt med en ledig eftermiddag iaf. Hittade lite smått och gott där borta. Bla ett nytt knallgrönt durkslag. Skönt dels eftersom mitt gamla alltid såg smutsigt ut plus att det hade lite för stora hål, så spaghettin åkte igenom. Hade gärna hitta gardiner till vardagsrummet också. Har insett att trots min dille på hemtextil så har jag bara ett par riktiga vårgardiner. Trist. Dom jag har hänger inne i köket där dom passar bäst. Kanske ska kika lite efter tyg och sy nåt fint. Kanske trycka? Vore kul, men när ska man hitta tid? I sommar?
Har även blivit grymt sugen på att sy en paljettklänning till Smask. Hade det som idé tidigare också, men jag släppte den eftersom mor hittade en silverskimrande kjol på superrea, men nu har jag börjar fundera igen... Men det var där med tid...

//Let me break the ice

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uffa då, är du alldeles ljudisolerad nu gumsan? Hoppas det reder ut sig utan att du måste skicka iväg högtalarna! Eller så är det eltrollen som slagit till igen - de som fipplade med din stereo tidigare.

Idag åker jag till Orbaden på "konferens" (eller vad man nu ska kalla det) och lämnar mina gossar hemma. Det går nog bra, men imorse sved det! De låg och snusade så sött och jag måste åka iväg...

Vad för typ av paljettklänning vill du sy? Kom ihåg att du kommer att ha ganska så fullt upp ändå inför Smask, ta inte på dig mer än du orkar raring!!

Anonym sa...

Hihi - jag menar så klart att du inte ska ta på dig mer JOBB än du orkar. Inte mer kläder/klänningar...