tisdag 13 maj 2008

Bly

Har insett att jag har sjukt dålig kondition. Har väl innerst inne vetat det ett tag, men insåg inte riktigt hur illa det var ställt innan jag idag skulle cykla till skolan på en minut, och flåsade som en jag vet inte vad när jag väl kom fram. Insåg att jag måste göra nåt åt problemet, så efter metodiken som bestod av pratande och en massa frukt och godis, ett Stilmöte med nya såväl gamla styrelsemedlemmar, ett balancepass och middag så drog jag ut på en kortare cykeltur.
Insåg efter ett tag att:
A: Det kändes som att andas bly bara efter tio minuter.
B: Jag har uselt lokalsinne, så det kanske är bra om jag inte cyklar alltför långt bort.

Dels så hann jag inte cykla så länge, dels så började det regna, så jag cyklade bara en halvtimme. Men jag var nog så slut ändå. Efter en snabb dusch så cyklade jag iväg till skolan för att få den efterlängtade Led Zeppelin konserten. Mycket bra. Den här typen av musik passar Elin som hand i handske. Hon som har energi för fem. Det var riktigt coolt att få höra några av dom spejsade saker som Zeppelin gör live. Kul att dom tog med så många såna saker.

Nu ska jag ta och fika lite gott bröd och mysa i soffan. Om det inte vore så att Ängeln ringde. Får ta och fika sen.

//Whole lotta love

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte blogga jag med ikväll, men huvudvärken från igår är efterhängsen.. Så jag bara berättar lite kort här istället - idag klättrade lilleman upp på matbordet medan pappan var i köket och skulle göra gröt!!? Törs man lämna dem fler gånger tro??? Har jag fått en riktig liten klätterapa?? Hur utvecklar man ögon i nacken på snabbast möjliga sätt?

*kram*