fredag 16 maj 2008

Lycka

Dom senaste dagarna har det mesta gått ganska trögt. Allt har kännts lite extra jobbigt och trevliga ord har varit få. Men så idag när jag och Elin var på stan efter mitt sista praktikpass för den här terminen, så var vi ner på coop för att handla. Och vad ser vi där i mejerihörnan? Strålande av himmelskt ljus? Om inte ekologisk lättmjölk! Äntligen! Som vi har väntat och längtat. Tack Norrmejerier. Himlen blev genast blåare, solen ljusare och luften varmare. Jag köpte lite mer mjölk än jag hade tänkt bara för att jag blev så glad. Inte för att jag inte behöver dom där extra litrarna utan snarare för att det blev mer att släpa upp från stan. Men man vet inte när man får chansen att handla nästa vecka, så det är lika bra att fylla på förråden.

Igår var det ju barlagsfest. Vi åt mat på fin restaurang, inte för att maten var sådär extra lyxig, särskilt när man som jag är jävulskt petig, men det jag tyckte om var ju gott :) Och mätt blev jag. Sen gick vi vidare upp till kåren där det var happy hour hela kvällen. Jag var inte så jättepepp när jag väl kom till kåren eftersom vi inte var jättemånga där, men nåt (eller några) höll mig kvar till stängning iaf... Humöret gick upp och ner, så visst hade jag stunder där jag hade roligt också. Precis när jag ska gå så ringer Johan och berättar att han har glömt hjälpa mig med min lektionsplanering som jag skulle ha tills idag. Kunde ju inte riktigt anklaga honom, eftersom jag borde ha gjort allt själv, men i morse var det ändå ganska drygt att kliva upp relativt tidigt. Dock fick jag då på morgonen ett meddelande där det stod att han i princip var klar. Då hade min prins klivit upp och hjälpt mig på morgonen istället.

Ska försöka kliva upp tidigt imorgon också och ta mig ut på en cykeltur.

//moonlight shadow

2 kommentarer:

jlindbergh sa...

Ja, förlåt att jag oroade dej i onödan där. Jag hade verkligen glömt. Men samtidigt hade jag ju lovat.. so I fix!

Anonym sa...

Idag ha rjag hittat en (1!!) klänning som fick följa med hem. En riktig vardagsklänning för 149 kr på Fanny. En röd i bomullstrikå, med låg midja och snörning. Tror den kommer bli riktigt fin till vita 3/4-tights och mina röda ballerinor.
Men, det var inte den modellen på klänning jag tänkt mig alls. Så nu börjar jag misströsta! Jag hittade heller ingen fin, vit överdel att ha till kjol. Pust och stön! Affärerna är verklinge inte på min sida.
Jag köpte däremot nya gardiner till hallen uppe, röda och svarta 3/4-brallor till lilleman samt en blåvitrandig tröja till mig själv (lämnade tillbaka en och köpte en annan! hihi). Så heeelt lottlös bidde jag inte. Jag köpte även en glasburk att ha müsli i och en vit platsgirlang som ska sättas runt fönstret i lekstugan i kyrkbyn... Köpköp.


Det har snöat här idag! Buhuhuhu... Vi som skulle grilla Thompas hemmagjorda hamburgare...

*kram*