måndag 2 juni 2008

Vilken helg!

Bartömningen på fredagen. En rätt stressig kväll att jobba. Först halv elva kom det folk, men då kom ALLA. Det slog bara till, så stod man där och tog beställning efter beställning utan den minsta chans att ta en paus. En enorm tur var det att Crisma ställde upp och satt i inträdet hela kvällen, så vi kunde vara fyra i baren. Det behövdes hela kvällen. Jobbigast var det mellan halv ett och ett, för då hade vi ingen som helst växel. Tungt. Fick växla dricksen, inträdeskassan och det lillasom fanns i växelkassan, men allt tog slut på några minuter...
Det kändes skönt när kvällen var över och vi insåg att vi hade fått rätt mycket i dricks. Ska unna mig nåt nån dag då jag går på stan i Lule tror jag om vi inte kommer iväg på en sista minuten snart förstås...
Har varit inne och tittat lite, men ingen ligger på ett pris som jag kan betala... :(

Lördagen var strålande. Härligt varm sol, och glada vänner ute på kullen. Lite skönt också att slippa baksmällan som alla andra tampades med :) Vi åt pizza tilll lunch där ute, och korkade upp en flaska champagne. Over all en härlig dag helt enkelt. Efter kullen var det dags för phösarfest. Vi hade ju inhandlat en del på systemet för dricksen vi fick under nolle-p förra året, och alla blev så glada och tacksamma för den lilla gesten. Festen fortsatte hela natten med galna lekar och årets första bad. Vi avslutade vid halv fem med att klättra upp på taket av ett av husen och mysa med några mackor och lite småprat i soluppgången.
Halv sex stupade jag i säng så trött så trött.

När jag skulle iväg till kvarters för att städa klockan elva var jag inte direkt piggare. Dom få timmarna av sömn hjälpte inte speciellt mycket, men när jag väl kom igång med städandet så var det ingen fara. Det var rätt grisigt på kvarters, men det tog bara en timme ändå att städa undan allt. Sen var jag ju tvungen att gå och panta en sopsäck full med burkar vilket inte var det trevligaste jag har gjort, men vi fick in en del pengar till nolle-p fonden iaf...
Resten av dagen spenderade jag framför datorn med att fixa förberedelserna inför musikhistorieföreläsningen. På eftermiddagen for jag till Johan för lite grillning och mys framför ett avsnitt av Fairytales. Jag var ju fortfarande inte riktigt utsövd, så Johan fick titta på nåt eget efteråt, då jag låg och snusade i hans knä.

Idag stannade jag i Lule för att plugga på förmiddagen, när jag väl var klar med förberedelserna åkte jag hem för att skriva ut anteckningarna och bränna ut en skiva med låtarna på. Sista Stil-mötet för i år hade vi också, med grillning och kubbspel. Trevligt trevligt, fast jag var tvungen att gå till min lektion rätt tidigt.
Det gick jättebra att hålla i föreläsningen. Jag trodde att jag skulle dra över tiden rejält, men jag klarade mig på både proggen och Gärdestad. Hade ju gärna spelat mer av musikexemplen, men vad kan man göra när man har 25 minuter på sig?

Nu ikväll så tänkte jag ge mig ut på cykeln för att upptäcka Fårön, men när jag kom på att cykeln fortfarande står nere på stan så föll de planerna. Jag får ta och hämta den imorgon... istället har jag lagt upp bilder på nätet och hittat på lite andra småsaker.

Imorgon är planen som följer:
Vid sol: Solande ute i gräset med en bok eller vänner som sällskap
Vid molnighet: Storstädning av lägenhet.
Hur som haver så ska jag nog tvätta.

Måste se till att umgås lite nu den här veckan. Det är ju sista veckan som Patrik och Marre bor här, och jag kommer inte få träffa Elin och Totte på några månader heller...

//sommar, sommar och sol

Inga kommentarer: