lördag 21 juni 2008

Ändring av planer

Gårdagen var mycket trevlig. Tolv timmar i goda vänners lag. Lunch på uteplatsen där solen faktiskt tittade fram ibland och värmde oss där vi satt och sjöng snapsvisor. Grymt roligt att jag har hamnat i ett så sångglatt gäng. När vi ätit och sjungit klart och började frysa förflyttade vi oss in för lite GTH och vanligt hederligt bordsspel. Dom enda tjererna på festen (Anna-Carin och jag) vann ganska stort över alla pojkarna :D När vi sedan åtnjutit både jordgubbstårta och hallonmaräng och lemoncurd-tårta så begav vi oss ut i stadsparken för lite kubb och frisbee-kastning. Jag kunde än en gång konstatera att jag inte är någon hejjare på kubb. Tur att jag är en sån bra förlorare (?) att jag kan spela ändå :) Även lite lek i lekparken...

Vi kom på att det antagligen inte var mycket folk på storgatan, så vi gav oss iväg för att spela kubb på schack-brädet utanför Smedjan och i korsningen med alla övervakningskameror. Det låter fruktansvärt mycket när man kastar kubb på asfalt, och man måste se upp för förbipasserande. Annars var det roligt :)

Kvällen fortsatte med grillning på balkongen, spännande fotboll mellan Kroatien och Turkiet. Kanske inte helt rättvist vinst för Turkiet, men att det blev straffar uppskattade vi som satt här och inte direkt höll på nåt lag. Det blir ju mer spännande på det viset...
Vi avslutade med att zappa fram en mycket mystiskt fransk film. Alla insåg dock att det inte var mycket att se, så de drog sig hemåt istället.

Idag har vi kollat runt lite på vad man kan göra på en bilsemester. Jag hittade bla forsränning i Kukkolaforsen. Det lät hur kul som helst. Men nu har vi nog kanske ändrat våra planer. Istället för att hyra bil så tror jag att vi ska ta och hyra kajak i några dagar. Johan är lite mer sugen på det, och för mig kvittar det. Mer miljövänligt att paddla... Hade dock varit roligt att åka till Kukkola. Lite långt att paddla dit. Men jag hinner väl med att fara dit också. Annars kanske nån vill ordna det som mitt 25:års-kalas ;) Fanns ju rätt mycket forsränning här i kring, och jag kommer ju inte att flytta härifrån på ett tag, så nån gång blir det nog av.
Vi har även hunnit med att vara barnvakt en kort kort stund medans Nemos föräldrar tvättade bilen. Han är verkligen en miljon gånger lugnare än Nilas den grabben...

//Ta mig till havet och gör mig till kung

Inga kommentarer: