fredag 6 juni 2008

Flyttad

Japp, nu är jag flyttad på. Det passade utmärkt att flytta just idag, för till skillnad från dom senaste dagarna så har det idag varit molningt och inte så supervarmt. Så jag passade på att få packningen packad, disken diskad och böcker återlämnade. Och sen bar det av till Lule.
Jag trodde jag hade packat alldeles för mycket, men det jag hade med mig rymdes på dom hyllor Johan hade rensat åt mig, så det var väl inte så farligt.

Igår var det examensfirande på skolan med sommarpsalmer och annat som hör examen till, sen badhusparken. Och vilken värme det var. Man orkade inte vistas i solen alltför långa perioder. Men jag klagar inte på värmen. Vem gör väl det förutom min kära storasyster? :) Efter några varma timmar där drog vi oss sakta upp till Ankars för lite middag och städning av lägenheten. Det gick ganska fort, för jag behövde bara dammsuga och torka golven, sen var det klart. Hade tänkt stanna hemma och städa hela kvällen men eftersom jag blev klar så snabbt så gick jag ut till dom andra. Efter lite häng på Ankars bar det av ner till stan med inställningen att sitta på uteserveringen på 1906. Men vi fick till vår förvåning veta att dom stängde elva, så vi drog till Kalles istället. Som tur var så var det inte allt för många studenter där, men nog drog vi ner medelåldern ett par snäpp när vi kom.
Det blev en trevlig kväll till slut. Den avslutades med film hemma hos Marre. Vilken pärla hon är... :)

Idag var Ankars tyst. Jag var ute några gånger och slängde lite sopor och sånt, och det var ganska löskigt hur tyst det var. Särskilt med tanke på att det i princip har varti folk ute på sen i måndags. Om inte för att sola, så för att spela basket, småprata, packa flyttlass, coh andra saker. Men idag var det bara knäpptyst. Dom allra flesta har väl åkt nu...

Så nu är jag här. Vi har spenderat kvällen med att jobba på Lego StarWars (inte mycket kvar nu) och laga gryta. Grytan blev lite simmig, men god och fruktansvärt mättande.

Vi ska vara barnvakter på söndag :D Vincents pappa ville repa och hans mamma är iväg på tävling, och då ställer såklart superbarnvakterna upp! Längtar riktigt mycket. Har inte träffat honom på jättelänge nu.

//Då är man ledig hela långa dan

Inga kommentarer: