måndag 16 juni 2008

Saker att göra

Det vore underbart att hitta tycker jag. Pratade med ängeln idag och hon håller med mig. Det kan vara rätt tråkigt att vara ledig en massa om man inte har nåt att göra. Inte för att jag hittills har tyckt att det har varit tråkigt att ha sommarlov. Tvärtom har jag njutit av att bo hos min andra hälft, sova lite längre på morgonen, och läsa skönlitteratur. Men jag ser på honom att han börjar bli rastlös. Och när jag tänker på att jag bara har en och en halv veckas ledighet kvar, för att sedan åka hem och antagligen jobba sju dagar i veckan, så känner jag att jag borde göra nåt mer dom här dagarna som är kvar. En sista minuten känns ju som att vi får ta och glömma. Dom är för dyra helt enkelt. Vi har nu börjat fundera så smått på att hyra bil och åka runt lite häromkring. Jag personligen har ju ingen aning om vad man kan titta på här uppe, men det går väl kanske att forska om.

Idag var ännu en dag av lättja. Vi var iväg och hämtade raringens cykel som varit på service. På vägen hem stannade vi vid en lite speciell butik med annorlunda snygga saker där jag hittade ett kortfodral på rea som ska få ersätta min klumpiga plånbok. Det enda negativa är väl att man inte kan ha mynt i den. Eller kan och kan, men det kan nog bli rätt jobbigt att ha det. Fin var den iaf.
Nu ikväll skulle vi så stort träna pump. Jag var inte alls sugen, men när jag väl har insett att jag har glömt ta med träningsskor och att jag på grund av detta inte kan träna, och när jag då ser min man cykla iväg, så känner jag hur skönt det hade varit att få träna lite. Så efter handlingen så gjorde jag lite situps och armhävningar här i lägenheten.
Läste lite på balkongen också tills det blev för kallt.

Nu är maten klar, så vi ska klä på oss lite oss sätta oss på balkongen för att äta. Det är ju trots allt mitten på juni, även om Lule inte verkar ha fattat vad det borde innebära.

//Bring me some heat

Inga kommentarer: