tisdag 3 juni 2008

Första dagen på sommarlovet

Vaknade klockan tio och solen strålade utanför fönstret. Var ivrig att få komma ut i solen, men insåg att jag behövde sollotion för att kunna ligga ute hela dagen. Dessutom hade jag ju min cykel nere i stan också, så jag tyckte det var lika bra att ta en morgonpromenad ner till apoteket. Med bra musik i öronen och solen i ögonen så trippade jag ner och köpte dyr lotion. Behövde ju nåt som motverkar soleksem eftersom jag troligtvis har fått det vid halsen...
Väl uppe på Ankars igen så la jag mig i solen på kullen och läste. Fick dock inte många sidor lästa eftersom jag fick sällskap ganska snart, men inte klagar jag :)
Vid tvåtiden cyklade jag till skolan för att träffa Monika, men hon hade redan slutat för dagen så jag cyklade tillbaka till kullen...
När det blev skugga där gick jag in, åt lite, tvättade äntligen en massa och plockade undan lite här i lägenheten.

Vid sjutiden gick vi ut för att spela lite kubb. Man vill ju passa på att umgås så mycket som möjligt med alla som ska sticka här ifrån nu... Jag inser mer och mer hur dålig jag är på kubb. Även att så fort jag gick ifrån ett lag så vann dom. Stannade jag kvar så förlorade vi, inte kul :(
Till slut blev det lite för kallt för mig så jag gick in. Hade väl kunnat klä på mig lite mer och gått ut igen, men jag kände för att stanna inne i soffan och bara slöa för mig själv. Många av dom andra skulle ner på Kalles också, och det var jag inte alls sugen på.

Har kommit på att jag inte har pratat med min familj på länge. Pratade väl med mor för några dagar sen, men det känns som länge sen. Nilas har jag inte sett på en halv evighet. Kommer han ihåg sin favoritstormoster tro?

Och brinner gör det hemma. Stackars Freddan som måste jobba konstant nu för tiden. Är det inte Nilaspassning (som iofs måste vara det bästa jobbet i världen) så är det stugutbyggning och är det inte det så är det eldvaktning. Jobba inte ihjäl dig käre broder! Man FÅR ta det lugnt också. Jag lovar att det är ok.

//Va jätteskönt mitt soooommarlov ska bli

Inga kommentarer: