torsdag 12 juni 2008

Lite aktiv

Ja, syster påpekade häromdagen hur upptagen jag verkade i mitt sommarlovsliv, med tanke på att jag berättade om mitt tre dagar långa soffliggande med tv-spelsdosan i handen. Men nu har det blivit andra bullar. Igår kväll kom Andreas och Anna-Karin på besök för att baka lite pizza med oss. En trevlig kväll med väldigt god mat. Hemlagad pizza misslyckas sällan.

Och så idag gjorde vi en utflyckt till Boden. Käkade lunch med Jenny i "city" för att sedan äventyrsbada i Nordpoolen. Jag vågade åka den brantaste rutchbanan för att inse att den inte var speciellt brant alls. Dock var det lite längre att gå upp till den och längre kö, så det fick bli mer av den andra istället. Simmade i 20 minuter också, och insåg än en gång vilken kass kondition jag har...Jag och Johan började fundera på ifall vi ska försöka komma iväg och simma här i Lule relativt regelbundet. Det är ju en väldigt bra träningsform.
Appropå träning så ska jag nog slänga iväg ett mail till Stil och kolla om jag kan få träna där nu när jag är här. Vore skönt att balancera eller kanske aerobica lite. Kan ju även joina Johan på nåt Pump-pass.

Planerna för morgondagen är lite vaga... Finns inte jättemycket att göra här i stan som inte kostar pengar eller kräver bil...
Måste dock kolla upp spelmansstämman som ska vara i Gammelstan i helgen. Den är jag grymt sugen att gå på, men var hittar man info om sånt när man inte har en lokaltidning? Finns sånt på nätet? Får väl kika runt lite. Annars får man väl leta igenom stan imorgon efter affischer. Kanske KTH kan hjälpa...

Nu måste jag kolla mailen. Det finns en stor risk att jag måste fara till Pite akut imorgon för att lämna tillbaka nån sak i Smasks namn. Hoppas ju inte men vem kan annars göra det? Vi har inte direkt ekonomi att betala en ny sak, vad det nu är för nåt...

//Och alla määäänninskor vill ut på laaaaandet

Inga kommentarer: