söndag 15 juni 2008

Bättre stämma hemma


Ja, jag gillar stämmorna hemma mycket bättre än dom här. Visst var det trevligt igår. Det var äntligen lite fint väder, Gammelstad är en mysig plats, och en del bra musik bjöds det också på. Men det är otroligt mycket mer folk hemma, och det innebär att det är fler musiker som spelar runt om på området.
Tyvärr så missade vi visstugan, och polska-kursen (den skulle jag behöva eller hur syster) men vi lyssnade på en jättebra sånggrupp från Ume, Kraja. Jag köpte även deras skiva. Du ska få höra Fidoli, en sån grupp skulle vi platsa i.
Jag hade ju gärna dansat lite också, men dels så var det ingen annan som vågade sig upp på dansbanan utom dom som hade dansuppvisning, och dels så hade jag ju ingen att dansa med. Jag försökte lära Johan att dansa shottis (stavas det så?) men det var så länge sen jag dansade själv, så jag var nog ingen bra lärare.

Väl tillbaka i stan klev vi av bussen en bit bort för att kika in på en affär som eventuellt hade ett gps-fäste som Johan behöver, och sen strosade vi i solskenet tillbaka till lägenheten.

Jag gillar fotboll bäst när det går bra för oss... Hoppas nästa match blir bättre.

Idag har vi inte gjort mycket. En sväng på stan för att gå in på apoteket. Hittade en ekologisk blåbärsdryck där. Vem visste att man kunde köpa sånt på apoteket? God var den iaf. Smakar som blåbärssaft. Det mesta med blåbär är ju gott.
Spelat lite Puzzle Quest och grillat. Nu ska vi ta det lite lugnt i soffan.

//Upp å hoppa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har smaskat blåbärspaj nu ikväll, tillsammans med Kristin, Thomas, lillebror och pojkarna. Det blev över blåbär (hemplockade - alltså ekologiska, inte sant?) efter tårtan på dopet, så Thompa donerade dem till mig med orden: "så kan du göra paj som vi kan komma och äta ikväll...". Bra med gäster som vet vad de vill!! :-D

Sångandet gick bra förresten, lille Abbe skrek till och från unde rdopet (inte när gudmor sjöng, så klart!) och regnet höll sig undan tills vi hunnit till Bäckmoraskolan och satt och åt doplunch. Mycket bra dag med andra ord!

*KRAM*

Anonym sa...

Fast lilleman fick feber nu ikväll... Inte pigg alls!! Han är som en liten hösäck, varm som en bakugn och väldigt, väldigt ynklig...