måndag 9 juni 2008

Superbarnvakterna

Det gick jättebra att vara med Vincent igår. Jag är dock lite ovan att inte va några rutiner att följa, såsom han ska sova si och så länge, äta då och då och såna saker.
Han fick även åke hem med en krigsskada. Han rev sig på ett kex...
Vi gjorde inte mycket. Tog en promenad när han skulle sova, annars var vi bara hemma och lekte lite på golvet. Lagom till att mamma och pappa kom så hade han lessnat. Eller snarare så var han väl mest trött.

Idag har jag varit ensam hemma medans raringen har jobbat. Jag har varit sjuk idag också, så det passade väl bra eftersom jag antagligen inte hade varit nåt höjsdarsällskap. Har haft feber större delen av dagen.
Eftersom min raring tyckte synd om mig så hjälpte han mig med att slå igång Across the Universe. En musikalfilm med bara Beatles-låtar. Låter väl inte helt fel syster och far? Den var riktigt bra. Ett segt parti i mitten, men annars bra. Så många låtar som jag aldrig hört dock...pinsamt... Men roligt att höra låtarna i annan tappning. Riktigt bra sånginsatser från alla måste jag säga.
Tog en sväng på stan alldeles innan dom skulle stänga för att kika på skor, köpa leggings och leta efter solglasögon. Det enda som lyckades var leggingsen, allt det andra gick väldigt dåligt. Varför ska det vara så svårt att hitta tofflor?

Nu ska jag återgå till soffan. Min kropp säger åt mig att horisontalläge är det ultimata. Orkar inte mycket just nu...

//Let the sunshine in

Inga kommentarer: