lördag 28 juni 2008

Hotellbloggning

Sitter på hotellet i Övik nu. Har precis käkat frukost och nu väntar vi bara på att Jocke ska pallra sig in till stan så vi kan hämta ut biljetterna och sen bär det av till Darth och dom andra.

Igår gjorde vi stan i Skellefte. Kollade på rean (dom allra flesta har ju det just nu) och lyckades hitta en underbart fin klänning på Vero Moda på rean. Har dock kommit på att det kan vara den klänning som Elin har tittat på så mycket... Förlåt i så fall gumman, men jag passade på när den var på rean och bara fanns i min storlek... Hoppas det är ok.
Hittade även en ryggsäck på rea. Äntligen! Billig var den och fin och nästan så som jag vill ha den. Jag är inte helt säker på att man kan fästa skidorna på den, men det borde nog kanske gå. Alla andra finesser finns som jag vill ha. Hittade även ett campingkit med tallrik, kåsa, skärbräda och bestick. Kompakt och bra.
Det är stadsfest där i helgen så det var ganska mycket folk och en el del stånd att kika i. Hittade ett par roliga byxor till Nilas. Lite dyra, men mor lovade att hjälpa till, så då passade jag på. Hoppas bara att lillmagen får plats, fär det är ingen resår. Håller tummarna.

Känns skönt att ha rest halva vägen hem. Bara halva kvar till ikväll. Ska vara hemma klockan sju. Och då kan vi hoppas på att få träffa Nilas. Även mor, far och ängeln vill jag träffa eftersom dom tydligen far till fjollträsk redan på söndagmorgon. Jag trodde jag skulle hinna träffa dom en dag innan dom for iaf, men men. Dom är ju inte borta i en evighet.

//If ninehundred years old you will be, look as good you will not

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vad bra! Jag kunde ju inte ha klänningen, försökte ju få min syster att köpa den. Hurra, hurra