torsdag 26 juni 2008

Tar Sverige i etapper

Jo, igår for vi ju till Pite. Jag behövde packa om lite saker inför sommartiden hemma. OOch så idag for vi ner till svärföräldrarna i Skellefte. Har ätit god mat, jordgubbar till efterrätt :) och pratat om ditten och datten.
Just nu sitter damerna och tittar på sagan om ringen medans herrarna sitter uppe och tittar på fotboll. Jag hade ju egentligen lika gärna kollat på fotboll, men efter att ha varit uppe och sett vilken bild det var på den tv:n så stannar jag här nere med Eva.

Egentligen skulle jag ju bege mig neröver till mina hemtrakter imorgon, men vi har istället gjort upp lite snabba planer om att fara till Övik imorgonkväll, sova på hotell och sen gå på Star Wars utställningen på lördag. Vad vi inte tänkte på är att det är invigning av alltihop imorgon, så risken finns att det är ganska mycket folk på lördag, men det får vi ta. Vi har ju några timmar på oss.
Vi ska även träffa Jocke en sväng på lördag. Han bor ju där, så det är lika bra att hälsa på. Marre och jag hade dock noll tajming. Hon ska upp till Pite på lördag för att flytta ut... Så vi får hoppas att hon kan pallra sig upp till Pite i höst nångång istället, så vi får ses nåt.

Sen på lördag drar jag hem. Har till och med beställt biljetter, så det är ingen återvändo på det. Tyvärr tror jag dock att jag blir tvungen att tvinga hem nån från ön bara för att hämta mig från stan. Men det borde ju vara värt det om man får träffa mig eller hur?

Börjar få Elinabstinens nu. Vi tillbringade ju så mycket tid tillsammans under våren att det känns konstigt att jag knappt har nån koll på vad hon gör. Pratade en snabbis på msn idag, men vi måste ta och ringas för att få till en ordentlig genomgång av allt som har hänt.

Men annars får jag ju iaf snart träffa världens underbaraste systerson :D

Just det. Köpte present åt Freddan i Pite igår också. Trots att stället där jag hade tänkt handla hade gått i konkurs, så lyckades jag hitta nåt som jag tror han kommer gilla. Hämtade även det lila tyget till nollningen, så nu är allt tyg kirrat och klart för det.

//May the force be with you

1 kommentar:

Anonym sa...

Njae... nu blir det inte riktigt DU som tvingar hem någon från ön. Jag ska sjunga på Milles dop imorgon kl. 15 och så far ju resten av familjen till Hufvudstaden på söndag morgon. Så det gör nog sig självt i rätt stor usträckning - vistelsen på ön är över för den här gången!
Ikväll är det taklagsfest på ön iallafall!! Weeee!! Fredrik, pappa, Thomas och lillebor har hjälpts åt så igår låg mer än halva plåttaket på plats. och eftersom samma människor är ute på ön fortfarande, så blir det nog klart idag. Kul, kul.
Freddan och Nilas har för övrigt sovit i vårt nya sovrum nu i två nätter! Du har en hel del att uppleva när du kommer hem, med andra ord...