tisdag 17 juni 2008

Hemma

Japp, sitter i min egen mysiga lägenhet just nu. Är hemma för att tömma postlådan, vattna blommorna, hämta saker jag glömde, och ta en sväng på stan. Jag vet att jag för tillfället bor i en bra mycket större stad, och att vi varit på stan de flesta dagarna som jag bott där, men jag är ute på en desperat skojakt, och Lule har inte kunnat hjälpa mig, så jag tar de chanser jag får. Mina ballerina gick sönder i lördags...snyft...och enda anledningen till att jag inte har slängt mina tofflor är att jag då inte har några.
Jag ska även se om jag kan köpa nolle-p tyg. Vore ju guld om allt fanns den här gången.

Solen skiner idag, så hade inte Johan varit tvungen att jobba idag så hade jag propsat på en tur med skärgårdsbåten. Är sååå sugen på att ge mig iväg över vattnet. Havet var otroligt vackert idag.
Jag har kommit fram till att vi på våran bilsemester borde stanna till någonstans där man kan hyra kajak och paddla iväg. Jag vet ju att det förslaget inte kommer stöta på några protester hos min fästman heller.

Råkade surfa in på den här bloggen: http://www2.unt.se/avd/1,,TYPE=blogg-bi=68,00.html
Grymt inspirerande. Känns det då bra att vi planerar en bilsemester? Nope. Men jag känner även att jag inte skulle vilja dra iväg på en cykelsemester med min skrangliga cykel. Nej, det får vänta tills jag har råd att köpa en riktig cykel, och det lär väl bli när jag har slutat plugga. Ändå inte så kul att ha den stående här på Ankars eftersom folk härikring verkar tro att en del cyklar är allmän egendom.
Jag har iaf mailat och kollat om dom tänkte göra nåt speciellt imorgon, dom kommer nämligen till Lule då, och det vore ju lite galet att träffa dom då. Får väl se om dom kollar mailen ikväll.

Lyssnar till tonerna av Kraja nu. Underbart. Ska se till att jag kan skicka låtarna till dig syster. Du kommer älska det du också :)

//Sommartider hej hej

Inga kommentarer: