onsdag 18 juni 2008

Trött, slukörd och klantigast i stan

Ungefär så kände jag mig när jag kom hem igåg kväll. Mer om det senare.
Efter stadstrippen igår, som var otrolig lyckad faktiskt. Eftersom jag hittade dom skor jag letade efter, alltså ett par ballerina OCH ett par underbart sköna tofflor. Perfekt. Köpte även present till mosters lilla guldklimp.
Och när jag sitter och äter lunch ensam och läser en modetidning som värsta lattemorsan (förutom det uppenbara avsaknaden av barn) får jag ett mess från Björn som säger att han gärna tar en fika. Så vi går en våning upp och fikar i nån timme. Mycket trevligt.
På vägen hem köpte jag tyg till nolle-p. Fick inget lila, men allat annat iaf, så det var värt det.
Efter en snabb packning hemma så småsprang jag ner till bussen för att fara till Lule.
Väl här så fick jag stressa som bara den när jag skulle packa träningskläder för att hinna till bussen som tog mig till Porsön.
Nu kommer klantingast i stan delen. Jag upptäckte när jag packade upp träningsskorna att jag hade lyckats få med mig en danssko och en träningssko och att båda var högerskor... Så makarna till skorna ligger hemma i Pite. Jobbigt värre.
Fick träna combat i mina tygskor...
Och efter två timmars tränande (balance och combat) var det dags för den 50 minuter långa promenaden hem. Då var jag helt slut kan jag lova. Särskilt eftersom jag inte hade ätit sen lunch heller.

Idag ska Johan iväg och jobba igen :( och snart slutar nätet att fungera, så då kan jag inte göra dom hundratals saker på nätet som jag hade planerat. Hoppas det blir fint väder.

//Sol, sol, sol

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade du inga lämpliga sandaler åt mig då? Du som verkar ha sådan tur med skoletningen... Mutter, fnys och morr.