lördag 14 juni 2008

Tv-spels-skadad

Vi spelar lite väl mycket tv-spel nu... När man ser dödskallar och en massa blå, gula, gröna och röda pluppar varje gång man blundar kan man lugnt anta att man har spelat lite väl mycket. Men så blir det när man har hittat ett nytt roligt spel.

Igår hade vi idétorka på vad vi skulle kunna hitta på. Vi gick till KTH för att se om dom hade några intressanta idéer åt oss, men det var ont om dom också. Det enda vi riktigt fastnade för var väl skärgårdsbåtarna, och dom hade vi redan tänkt åka med, så fort det blir fint väder och dom börjar åka regelbundet.
Så istället blev det en sväng på stan igen. Jag hittade äntligen ett par solglasögon där min ögon inte syns. Det är inte dom snyggste solglasögonen, men dom duger. Sen får vi se om jag hittar andra billiga som är snyggare. Resten av sommaren kan jag ju faktiskt ha ett par där man ser min ögon... Men huvudsaken är att jag hittade ett par till nolle-p.
Jag köpte även ett fint linne med ett träd på.
Sen storhandlade vi mat. Johan betalade för storhandlingen och jag bjöd på glass... Det speglar nog det ekonomiska läget ganska bra.
Väl hemma spelade vi lite tv-spel (nähä) bakade blåbärsmuffins och så fick jag äntligen prata med Nilas! :D Underbart. Så stor han har blivit, och så duktig på att prata. Vänta du bara min lilla prins, i sommar ska du lära dig stormosters namn också :) Längtar jättemycket efter honom.
Middagen blev hemlagat thaigryta. Gott men starkt.
På kvällen dansade vi lite dansmatta och kollade på 1408. Scary. Jag är lite för lättskrämd för rysare egentligen, men bara jag får blunda ibland så går det bra :) Vi gjorde även jättegoda blåbär/jordgubb/äpple/apelsinjuice/persika-smoothies. Gott gott.

Idag är det spelmansstämma som gäller, och ikväll är det fotboll. Vi har lite tur med vädret idag verkar det som, för solen lyser på oss.

//barfota i sanden

Inga kommentarer: