torsdag 26 augusti 2010

Snygg bakning

Nu har jag lyckats pricka av allt på min lista!
Det betyder att jag faktiskt får pyssla ikväll. Jag är mycket nöjd med min dag.
Just nu står brödet i ugnen. Det ska stå där ganska länge faktiskt. Mer än en timme. Men då hoppas jag att det blir gott också. Jag har inte lyckats hitta ett riktigt gott matbröd än. Det enda jag tyckte riktigt om var när jag bakade tekakor, men det tog en hel evighet att baka dem, så det gör man inte ofta. Det här tar ju också ganska lång tid, men då är det bara en massa ungstid i princip. Ihoprörandet av smeten gick väldigt fort.

Det krävdes många mjölsorter. Då är inte alla med på bilden heller.

Sjukt snygg bakning!
Mina Margrethebunkar, min Margretheslev och min trumpinneslev.
Tack till mina systrar, min mor och min sambo som gett mig så fina saker.

//Hell ain't a bad place

3 kommentarer:

Mamma sa...

Vad heter det brödet? Blev det gott? kan man i så fall få receptet?

Unknown sa...

Hej! Vart har du köpt din trumpinneslev?!

Åsa sa...

coolstuff.se