söndag 1 augusti 2010

Jag räddar planeten

Jag och Johan råkade göra ett impulsköp under vår semesterresa. Vi vandrade in i en sportaffär i Boden för att se ifall de hade en lampa som vi kunde ha i tältet. Vi vandrade ut därifrån helt utan lampa men under armen bar jag en longboard. Tänk så tokigt det kan bli.

Anledningen till att jag helt plötsligt kommit på att jag ville ha en longboard var att jag såg en stencool pappa åka longboard. Han hade dottern stående framför sig på brädan och under armen hade han en till bräda som antagligen var hennes. Hur coolt som helst och detta lilla scenario gjorde att jag också ville vara cool.

I Boden köpte vi bara en bräda eftersom varken jag eller Johan stått på en longboard förr. Vi ville liksom testa om det var något för oss innan vi skaffade en till. Under de korta små turer vi kunde ta på campingarna runt om i Norrbotten blev vi frälsta. Vi älskar att åka... Så nu har Johan inhandlat sig en egen och vi är ute en stund nästan varje dag. Inga brutna ben ännu, vilket känns som ett bra betyg efter första veckan. Dock är jag feg som attan, men jag blir bättre och modigare för varje dag. Bäst tid att åka är på kvällen, då är det mindre folk man kan köra på. Kanske kommer kunna damma av min snöbräda till vintern och inte känna mig som Heffaklumpen.

Dessutom ska min bräda tydligen rädda planeten. Den är gjord i bambu och ska på något vis vara lite planet-vänlig. Trevligt värre.

Min bräda är den till höger, den som ska rädda planeten.

Idag var vi och såg Inception på bio. Bra film, fast lite lång. Mycket spännande var den. Dock tyckte jag som vanligt att bio-ljudet var för starkt. I pang-pang-scener är det verkligen jobbigt, jag satt och höll för öronen för att slippa de skarpa smällarna. Tråkigt att det ska behöva vara så hemskans starkt. Jag vet att Sf har en Db-gräns som de följer, men ibland kan jag tycka att den är för hög. Dessutom har jag ju läst Jonas c-arbete, så jag vet att det inte bara har att göra med Db-gränser...

Imorgon blir det bullkalas!

//Ner, ner, ner, ner för backen ner

Inga kommentarer: