tisdag 17 augusti 2010

Ny karriär

Jag är sugen på en ny karriär. Jag har ju alltid vari fascinerad över de underbara båtarna som Kustbevakningen har. I natt hittade jag en lapp från dem som uppmuntrade folk att läsa till kustbevakare. Ja tack! Kollade upp det hela på deras hemsida idag och jag blev ju bara mer sugen. Det fanns några nackdelar (förutom det lilla problemet med att jag är fruktansvärt skoltrött) och det var dels att de håller på att se över behovet nu och de utbildar bara de som behövs. Alltså kan man inte börja läsa nu (vilket inte är en nackdel egentligen när jag börjar fundera på saken). Något som är en nackdel är att det inte finns några utbildningsställen uppe där jag bor. En del av utbildningen läser man i Karlskrona och en del i Kalmar eller Göteborg. Så det är två år någon annanstans.

Men, men det är ju inget som jag tänker göra nu ändå. Kanske i framtiden. En stor fördel var att man får lön under utbildningen. Inga mer lån! Fast å andra sidan stod det att de kollar upp möjligheterna att ändra på det så att utbildningen är studiemedelsberättigad istället... Man kan ju hålla tummarna att det inte går.

Cool båt

//En liten båt av trä och plåt

Inga kommentarer: