söndag 8 augusti 2010

Jag trodde aldrig...

Idag blir det en lugn dag. Det enda jag har inplanerat är att packa, för i natt åker jag den långa vägen hem till familjen igen. Johan börjar jobba imorgon och eftersom jag inte har något att göra här uppe känns det bättre att njuta av lite kvalitetstid med familjen.

Just nu står min älskling och bakar scones. God helgfrukost!

Jag trodde aldrig att jag skulle köpa mig ett par sådana där plasttofflor. De är ju faktiskt ganska fula. Igår köpte jag tre par... Men till mitt försvar ska sägas att jag bara ska ha ett par av dem plus att jag bara ska ha dem ute på Ön. De är ju perfekta badskor. Särskilt om man är tvungen att gå på en botten där det är massa vassa stenar och/eller sjögräs och sånt är det gott om på Ön. Jag kommer nog använda dem som vanliga tofflor också men, som sagt, bara på Ön. Så, nu har jag rättfärdigad det hela för mig själv i alla fall.

Mina "foppisar" är de knalligt gula. Maja fick rosa och mor fick röda.
Jag ville också ha rosa (ovanligt) med de fanns inte i min storlek.

//Du och jag, wawawa

1 kommentar:

Maja sa...

Men ojsan, tackar! ^^