måndag 30 augusti 2010

Första skoldagen

Kommer ni ihåg första dagen efter sommarlovet när man gick i grundskolan? Hur man såg fram emot att träffa alla igen. Hur man satte på sig fina, nya kläder och tog sin fina nya väska och sedan vandrade glatt till skolan?
Well, jag tycker det ska bli ganska kul att träffa alla (fast de jag helst vill träffa träffade jag redan förra veckan under omtentorna). Men sedan så är ju ekonomin allt annat än bra (läs: jag är utblottad) så några nya kläder blir det inte. Ingen ny väska heller.
Har försökt klä mig fint med det jag redan har i garderoben och känner mig rätt så nöjd med resultatet, så det får duga. Snart ska jag skutta iväg till bussen. Glädjen över att börja i skolan igen finns inte där. Jag skulle hellre haft en första dag på jobbet, eller helst en kombination: första dagen på jobbet på en skola.

Nu är detta en komplett modern blogg:
En Dagens Outfit!

Förresten. Idag fick jag prata med världens sötaste bebis (och dennes fin fina mor) på skype. Bebisen verkade en aning stöss över att stormoster helt plötsligt befinner sig i datorn. Men det var helt underbart att få se gossen i alla fall.

//Då får alla spöken fnatt

1 kommentar:

Mamma sa...

Hej på dej snygging
Hoppas att din dag blev bra. Kram