måndag 23 augusti 2010

Det drar igång på en gång

Äntligen hemma hos älsklingen igen. Nu blir det inte så mycket farande på ett tag, vilket i och för sig är synd eftersom jag gärna är hemma hos familjen, men jag är ju hemskt gärna här med sambon också.

Idag drog det igång på allvar. Pluggandet. Jag är så otroligt trött på det, men jag är ju så illa tvungen. Har tenta på onsdag och fredag. Den som är på fredag kan jag inte riktigt plugga till eftersom den är i översättning. Den får jag nog ta lite som det kommer. Men onsdagens tenta är det värre med. Den är i lingvistik vilket är ett skitämne. Så otroligt svårt, massa begrepp att banka in i huvudet och en väldans massa information som jag inte har en aning om varför jag ska kunna. På den här nivån känns det otroligt dumt att läsa saker man inte ser som användbart...

Idag har jag suttit på Kulturens Hus med två klasskompisar och pluggat. Det har gått ganska bra. Vi gjorde en gammal tenta och imorgon ska vi försöka göra någon mer. Det är bara det att det är så mycket!

Jag hämtade även ut den tenta jag gjorde i slutet av vårterminen som jag fick underkänt på (anledningen till att jag gör omtenta på onsdag) och insåg att jag hade fått ett pinsamt dåligt resultat. Verkligen illa. Hade hoppats att det hade gått lite bättre i alla fall... Men nu får vi hålla tummarna för onsdag istället.

//Knowing me knowing you

Inga kommentarer: