fredag 14 november 2008

Vad är det för dag idag?

Är det en vanlig dag?
Nej, det är ingen vanlig dag, för det är 15 år sedan jag och min storasyster vaknade och märker att både mamma och pappa är borta. En lapp på bordet men texten "vi har åkt till BB" gjorde oss inte så oroliga. Vi visste ju att mamma skulle in till barnmorskan på koll idag. Så när mormor ringer och frågar var mamma är så svarar vi helt enkelt att hon är på BB på undersökning. Inget konstigt med det.
Några timmar senare ringer telefonen. Jag svarar i den gamla gröna telefonen som var inne i mammas och pappas sovrum förr. "Det blev en Maja" säger vår far...
En ängel kom till vår familj. En ängel som vi alla längtat efter, och som vi avgudade från första stund. Hon är den bästa lillasyster man kan ha.


Ängeln är hon till vänster

Nu 15 år senare är hon i skolan och gör en massa prov, och jag måste städa min lägenhet innan vi far ner till stan. Men på måndag ses vi ju!

//Isn't she wonderful

3 kommentarer:

jlindbergh sa...

Haha, vad föreställer hon i mitten för nånting?

Åsa sa...

Acusticums spira kanske? Inte vet jag. Hur ska jag veta det?

Anonym sa...

tack åsis!