söndag 9 november 2008

Swing it magistern, swing it!

Hade en riktigt riktigt bra dag igår. Var det jag som trodde att min helg skulle bli supertrist bara för att så många var upptagna? Näää...
Så igår var vi alltså i ishallen för att leka av oss lite. Jag och Totte lekte stjärnor på is, och kom på att vi ska be Patrik fixa in oss i programmet. Dom blir ju av med ett par i veckan, så dom lär väl behöva påfyllning nångång? Vi spelade bandy och fotboll (jag agerade mest fotograf/domare/cheerleader) och vi avslutade det hela med "Vem är rädd för Svarte Man?". Grymt roligt var det. Hoppas att det blir fler tillfällen.
Bakade äntligen morotsbröd när jag kom hem.
På kvällen gick jag Nicklas och Totte till kåren för att lyssna på Ale Möller och två till musiker. En från Shetlandsöarna och en från Amerikatt. Så grymt bra! Storasyster hade gillat det skarpt hon också. Underbara fiolmelodier. Härligt härligt. Efteråt skulle vi hämta Marie från Acusticum, vilket gjorde att vi ramlade in i stora konsertsalen där det delades ut en massa priser. Detta var inte så intressant, så vi gick ganska snart.
Vi vandrade då ner till Folkan där det var dans. Inget höjdarband som spelade, vilket gjorde att medelåldern var högre än det någonsin varit när jag har varit på dans. Men det gjorde inte så mycket för oss. Vi var ett helt gäng, och flera av de andra var så nervösa inför att dansa med okända. Och när medelåldern är så hög, så är risken inte så stor att man blir uppbjuden av nån främling. Så vi dansade med varandra, och vi hade roligt ända till stängningsdags.
En mycket lyckad dag.

Idag har jag en riktig söndag. Sov ut (dock inte så länge, men jag vaknade utan väckarklocka) och har tagit det väldigt lugnt.
Har en liten plan om att organisera min dator. Har suttit i 20 minuter nu för att hitta en bild på min far så här på fars dag, men hittade ingen bra. Men jag kände att jag behöver organisera datorn, så att jag vet var jag har saker, och vet att jag har backup på det som behövs...

//Det är tidens melodi

1 kommentar:

Niles sa...

Men mig glömmer du bort hela tiden ;)

Jag försöker ringa dig framåt kvällen å kollar om du är ledig.