torsdag 27 november 2008

Jag vet vad du är

Var hemma hos min älskade igår :) Vi träffas alldeles för sällan, och jag önskar att vi kunde bo ihop. Men men, den tiden kommer den också. Vi kommer ju bo ihop resten av livet så...
Efter sångrepet for vi hem och spelade GTH World Tour. Jag sjöng mest halsen av mig i låtar som gick för högt (Livin' on a prayer) och låtar som jag aldrig hört förr (Ramblin' man) men jag provade även på trummorna. Sjukt svårt men riktigt riktigt roligt. Måste öva lite mer bara.

Idag när jag kom till Pite svängde jag in på skolan för att skriva ut några enkäter, kollade mailen och upptäckte att jag var kallad till ett kårmöte i egenskap av Smask-general. Eftersom mötet började halv nio och detta var klockan nio, syndade jag över till kåren. Berättade lite kring hur läget är och så, och styrelsen fick fråga de frågor de hade. Kom inte därifrån förrän klockan tio. Skyndade mig hem för att hinna duscha innan vi skulle fara till Strömbacka för ännu en omgång med enkäten. Efteråt bar det snabbt av hemåt för att få i mig lite lunch innan barnkörsföreläsningen. Jättebra föreläsning. Mor kan förvänta sig ett litet samtal där jag förhör dig över hur du tänker kring dina barn och deras sångande.
Efter föreläsningen hade jag en lugn stund här hemma. Skickade lite mail och sånt. Till slut blev den lugna stunden för lång, så det blev tråkigt. Fixade filmkväll med Pär och Johan hemma hos Johan istället. Två filmer hanns med. The journey to the center of the earth och Indiana Jones. Kom på att jag hade sett Indiana när vi väl hade satt igång den, men det gjorde inte då mycket. Jag fick en välbehövlig nackmassage av Johan under tiden, så jag såg inte så mycket ändå.

Nu ska jag gå och sova, för imorgon blir det en relativt tidig dag (beroende på vem man frågar).
Morgondagens schema för den som undrar:
9.00 Gymmet
10.30 Ner till stan med pojkarna för införskaffande av deras scenkläder
13.00 Läsa auo hemma, även öva sångläxa och Britney
16.00 Smaskmöte
20.00 Repa Britney

Och när jag får tid under dagen kommer jag jobba med Smask, plugga auo och sjunga/dansa.
Tack Nilas med familj för det fina kortet, ska leta fram en ram för fotot också.

//Galen

1 kommentar:

Anonym sa...

Varsågod.