onsdag 12 november 2008

Lite väl sent och lite väl tidigt

Efter kören igår kommer jag insläntrande på kåren för att hämta upp resten av bandet. Upptäcker att en snubbe står på scenen och pratar om smink. Han letar efter någon frivillig som vill bli sminkad gratis. Ingen ställer upp och jag får veta att han har stått där och väntat ett bra tag. Pinsam stämning i salen, så vem är jag att inte ställa upp?
Släntrar fram svettig efter den snabba cykelturn, och klädd i träningskläder. Blir sminkad medans allt fler av de som var där går hemåt. När vi väl var klara var det nästan bara personal kvar... Men jag fick lite tips och trix och en parfym som tack för hjälpen. Inte så illa. Och sen var jag ju sminkad och klar för...rep...
Repade mellan nio och elva, och när vi kommer hem övertalar Filip oss att hänga en stund hos Jonas och dricka öl/glögg. En stund blev två stunder (timmar) och jag var inte hemma förrän efter ett...
Och sen skulle jag ju upp på kårfrukost imorse... Ojoj, va trött man kan vara. Men fick sagt det jag ville få sagt. Till och med lite extra. Fick höra onda rykten om Smask igår, och jag lyckades framföra detta och min starka avsky och dementi kring detta inför den vi misstänker vara roten till problemet. Det kändes riktigt riktigt bra.
Nu ska jag vandra iväg för att hämta en bil som jag ska köra till Lule.

//You, you, you are

2 kommentarer:

Niles sa...

Bra att du tar lite ansvar! ;)

Anonym sa...

Ta med dig träningskläder (iaf skor) när du kommer hem, så att du kan hänga med på StepUp:en (snajsigt ord/stavning va?)! Jag kollade med ledarStina igår och hon sa att du var varmt välkommen och det skulle inte kosta något.

Har du bokat in dagar på Broman än? Ska du ta med Nilas och bada så är det tisdag som gäller bara så du vet. Fast det är klart ni kan åka och bada när du slutat för dagen också. Äh, gör som du vill bara du tänker på att badhuset inte är öppet för allmänheten under dagtid!

*kram*