onsdag 5 november 2008

Grattis!

Om jag inte hade haft lektioner idag så hade jag stannat uppe på valvakan. Rycktes med av spänningen där igårkväll. Ganska intressant att fundera över hur spännande jag tycker att ett svenskt val är i jämförelse, men när jag tänker efter så kommer jag nog vilja valvaka i nästa svenska val också. Jag håller ju tummarna för maktskifte även här...
Men ett stort grattis till Obama iaf. Vi kan ju alltid hoppas att den amerikanska politiken blir lite snällare mot andra människor nu.

Repet igår blev sent. Jag kom ju inte från kören förrän strax efter åtta... Höll på att dö av hunger vid det laget, men snälla Nils hade tagit med sig mackor åt mig, så jag klarade mig resten av kvällen också. Trodde dock inte mina ögon när jag väl kom hem...klockan elva. Det hade jag inte väntat mig. Men då känns det ju väldigt bra med låtarna istället. Allt utom Johans alla ljud sitter. Plus att Filip inte var med, så vi fick klara oss utan bas.

Jo, Nille, det är ditt jobb att oroa dig över ekonomin, men eftersom jag ännu inte kommit mig för att ringa dig och lämna över all min oro, så känner jag att jag bör oroa mig lite iaf.
Men dom goda nyheterna Smask-mässigt är att posterna börjar fyllas mer och mer. Det är inte jättejobbigt att få med sig folk. För i år är ettorna grymt pigga på att vara med, vilket känns riktigt bra.

Nu måste jag äta frukost och sjunga.

//Guardía

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bom, bom, bombomschiboom...

Å hit å dit, å hit å dit, å hit å dit, å hit och dit... när stopp?? Äta bör man annars dör man.

Obama ja... nog bra, men helt god är han inte heller (han vill bl.a kriga "färdigt" i Irak och är emot en allmän sjukförsäkring för barn - något som skulle rädda de 30 fattiga småungar som nu lever utan försäkringsskydd. INTE snällt). Fast det vette vällefasen om amerikanarna har några snälla politiker!? Och VEM i Sverige skulle komma på tanken att föreslå att en 72-åring ska leda landet?? Jag bara undrar...

Harunå förslag på vad vi ska roa tokholmarna md i helgen? Nähä, inte jag heller.

Hur ser julledigheten ut för dig/er?

*KRAM*
Ziz

Anonym sa...

30?? Nja, inte riktigt... Tappade visst bort Miljonerna i inlägget nedan. Dumt.

jlindbergh sa...

Jag är lättad, även om Obama säkert inte är nån ängel. Men att välja mellan Obama och McCain är väl som att välja mellan nageltrång och typ ebola.. :)

http://iftheworldcouldvote.com/