torsdag 13 november 2008

Gåta

Vad är det som är vitt, glittrigt, gör mig glad och gör det mycket lättare att åka slalom?
Svar: Snö!
Och sådant är det på marken idag. Föll under natten och gav mig en trevlig start på dagen. Vem blir inte glad över att se detta underbara vita täcke över den grå marken? Det är inte mycket, och enligt Sanna ska det bli plusgrader inatt, så den lär väl försvinna snart. Men den gav mig en bra dag iaf :)

Vaknade i Lule. Vaknade riktigt tidigt. Så pass tidigt att min raring som skulle iväg till jobbet inte ville kliva upp än, så jag la mig i soffan och spelade lite tv-spel. Tänkte vänta med frukosten tills jag skulle få lite sällskap, men jag glömde att raringen oftast tar med sig frukosten till jobbet, särskilt om han kliver upp lite för sent. Så jag fick så lov att äta själv iaf.
Bokade hemresan och gick en sväng på stan för att köpa den fin fina klänningen jag tittade ut på nätet häromveckan. Den är slut på nätet nu, så jag hade tur som hittade den i Lule. Så nu är jag klar för jul och nyår (nej, inga planer för något av dem än). Sen följde lunch med raringen och några vänner på universitetet. Passade även på att köpa nytt busskort och hämta massa Stiltröjor. Riktigt produktivt.

Smaskmöte när jag kom hem. Jag ska vara borta nästa vecka så vi hade en liten genomgång vad som har blivit gjort och vad som ska göras till om två veckor. Dom andra kommer ju ha möte utan mig, särskilt eftersom Nille är uppe då också, men det kändes bra att sätta lite deadlines idag, så vi kommer framåt. Styrde även upp lite tider inför teambuildingen imorgon.

Nu på kvällen gick jag över till Pär för att hämta hans bilnyckel, fick erbjudante om att följa med hem till Jonas, och där har jag spenderat de senaste fyra timmarna ungefär. Druckit glögg, varm choklad med punch och pratat en massa. Vi lyckades även bestämma låtlista till Brittan, jag fick massage av Johan och lite annat smått och gott. Allt som allt en trevlig kväll.

Nu ska jag sova eftersom vi har bestämt träff i gymmet imorgon jag, Nils och Jonas.

//Å sen vi åker i backen, åhej va de går!

Inga kommentarer: