fredag 7 november 2008

Glömsk

Har jag berättat att jag glömmer saker ibland?
Nu är det så att jag har skrivit två inlägg sen jag fick reda på hur min framtid ser ut, och jag har inte skrivit ett ord om saken. Det gör inte mig till stjärnbloggare direkt.
I alla fall... Jag gick ju till Sture igår för att kolla så att jag läser det jag behöver läsa för att kunna ta examen när jag har tänkt. Och det gör jag väl på sätt och vis. Problemet är bara att jag har för mig att engelska för lärare var på en termin. Och det visade ju sig vara helt fel. Den ligger på två terminer. Jag hade ju tänkt ta examen våren 2010, och då ha en tvåämnes lärarexamen. Nope, nu måste jag plugga till julen 2010 om jag vill ha en sån examen... Fem och ett halvt år sammanlagt! Jisses vilke studielån jag kommer ha att betala tillbaka med en lärarlön. Är det värt det?
Jag har nu lagt upp det så att jag är klar musiklärare nästa jul iaf. Vilket gör att jag inte behöver bestämma mig för om jag vill läsa ett år extra, förrän om ett år.
Jag vill ju gärna plugga engelska. Det verkar jätteroligt, men det kostar ju så mycket pengar att studera...

//Livet är en fest?

Inga kommentarer: