lördag 28 november 2009

Tankar

Det där med vänner har varit ett hett ämne här på bloggen den senaste tiden. Det beror ju på att dom är en så enormt stor del av mitt liv.
Dom håller mig uppe. Dom känner med mig, jag känner med dom.
När en vän mår dåligt mår jag dåligt. Jag grubblar nästan lika mycket på deras problem som på mina egna, men jag hoppas att det gör mig till en bättre vän.
Jag vill kunna hjälpa, men det är inte alltid man kommer på dom rätta orden. Ibland finns inte vännerna i närheten och då blir det ännu svårare.
Man vill vara där för varandra. Oavsett tid på dygnet och oavsett avstånd.
Jag har kanske inte alltid kloka ord på lager, men jag hoppas och tror att ett snällt ord kan hjälpa lika mycket som ett klokt. Om inte annat hjälper kramar och att man visar att man bryr sig.

//Friends will be friends

Inga kommentarer: