tisdag 24 november 2009

Love lifts us up where we belong

Recept på att få dåligt humör att bli bra humör:
- Ring en vän. I mitt fall blev det Skype-chatt med Lania. Underbart! Vi förstår varandra så bra och jag vet att jag kan säga vad som helst till henne.
- Få presenter av en vän. Joel kommer inramlandes med en skoväska åt mig. Den har fyra våningar och rymmer en hel del skor. Perfekt inför flytten.
- Ha ensamtid med en vän du inte träffat på länge. Ja, jag fick ju den där ensamtiden med Joel som jag efterlyste i förra inlägget. När han kom över med väskan stannade han medans jag åt middag. Skönt att få lite kvalitetstid, en del av kakan så att säga.
- Mys med älskade vänner. Kvällen avslutades med att vi tittade på tv hos Jonas. Inte hela gänget, men några av oss. Det blev ett bra avslut på en dag med höga berg och djupa dalar.

Så, nu vet du nästa gång du är på dåligt humör. Har du inte tid med alla så prioritera det första. Det var det som gjorde underverk för mig. Man måste få prata av sig och det är underbart att ha någon som förstår, håller med och ser samma saker. Love you Lania!



/Where eagles fly

2 kommentarer:

Lania sa...

Love you too finaste Åsa!

mamma sa...

Tur att kompisar finns
Grattis på namnsdagen gumman