fredag 27 november 2009

Skitsnack

Har du problem med din vän?
Tycker du att denna gör saker fel, beter sig på ett sätt som du anser är korkat/dumt/elakt?
Här är lite tips:
Prata med vännen din om problemen. Vågar du inte? Känns det inte helt okej att göra det? Gå då för fan inte till din väns andra vänner och snacka massa skit. Behöver du berätta för nån, gå till nån annan som antingen inte känner din vän, eller är närmare dig än problemvännen.
Men före allt detta bör du reflektera över dig själv. Kan dessa saker jag tycker min vän gör vara nåt som jag gör? Kanske är det så att Du gör exakt samma fel som Du anklagar din vän för att göra.

Jag vet inte. Kanske är jag så jävla elak, konstig och dum. Men ingen säger ju nåt till mig, så vad vet jag?

Less, less, less på skitsnack man får höra på omvägar.

//Motion personified alfa

2 kommentarer:

jlindbergh sa...

Ååååh va dåligt!
En riktig vän vågar ta konflikter öga mot öga, även om det är jobbigt.
En riktig vän kan peka på ens dåliga sidor på ett bra och konstruktivt sätt.
En riktig vän hjälper en att bli en bättre människa.
En riktig vän gör en inte arg genom att gå å snacka skit bakom ens rygg...

Puss på dig!

Annika sa...

Dåligt av vem det nu är. Det är fegt att gör så. Instämmer med över.
Du som är så snäll och rar.