onsdag 11 november 2009

Även solen har fläckar

Jo, jag älskar Lilla Hjärtat och tycker hon är underbar, men allt är inte perfekt...
Mjukvaran är jag inte helt överens med. Jag fick Hjärtat med Windows 7 Starter. Tänkte inte mycket på det förutom att jag har hört att Win 7 är helt okej. Glad i hågen var jag. Tills jag ville ändra skrivbordsunderlägg...
What?! Det gick inte. Hur jag än försökte. Högerklick på skrivbordet, nope. Kontrollpanelen, nope. Högerklick på bild, nope. Sökte till och med igenom hjäpavsnittet i Windows. Där stod precis hur man skulle göra: gå till kontrollpanelen och sök på skrivbordsunderlägg och välj ändra skrivbordsunderlägg. Gick till kontrollpanelen och sökte, men fick jag några sökträffar? Nope.
Förhörde mig om någon av gossarna råkade ha Win 7, och ja, det hade Johan. Han hade inga som helst problem att ändra på alla de klassiska sätten. Vad är då skillnaden?
Jag har Win 7 Starter och han har Win 7 Professional.
Ska det vara skillnaden på de två?! Är man mer professionell så ska man kunna ändra skrivbordsunderlägg? Är inte det är ytterst basic grej att få göra? Det får man i alla andra operativsystem jag har pysslat med, så varför inte här?
Jag känner mig blåst på konfekten och allt det på grund av ett ord...Starter...

Om jag hade kunnat ändra skrivbordsunderlägg hade jag velat haft den här bilden:


En annan sak jag skulle vilja ha är den här:
Nån som vet var man kan köpa en sån?

//Min värld är en apelsin

Inga kommentarer: