onsdag 4 november 2009

Snabbis

Ska snart iväg, så det blir inte ett långt inlägg.
Kom på att jag glömt skriva om spelningen vi var på i måndags. Det var musiklärartvåor som spelade en Kiss-tribute...
Lite trist att dom spelade låtar av samma band, men det var också den enda likheten mellan våra två spelningar. Vi visste att dom skulle spela Kiss. Fick reda på det i början av terminen, men eftersom vi fick byta tema förra året ville vi inte ge oss den här gången, så vi kör på ändå. Och som sagt finns det inte många likheter.
Jag blev dock positivt överraskad av spelaningen. Dom var duktiga. Kören imponerade mest på mig. Riktigt bra stämsång. Sen tycker ju jag att det är trist att lyssna på en timme med helt okända låtar och det hände inte alltför mycket på scen, men dom var helt klart bättre på scen än många andra på den här skolan. De här vågade ju röra på dig iaf. Det är det inte alla som gör.



Nu ska jag rusa iväg och leka ljudtekniker. Ska vara monitor-assistent till Joans idag och på fredag. Får se hur mycket jag kan ställa till med... Ska ta med kameran så jag kan dokumentera.

//Free like a flying demon

1 kommentar:

Dansbandskampen är bäst Live sa...

Lycka till med Ljudtekniker-riet!
Tur att Jonas får en Assistent som kan styra upp det hela!

Hälsningar fråm Storstan! ;)
/A