söndag 24 januari 2010

Pluggsöndag

Idag har jag spenderat väldans massa timmar med Lilla Hjärtat i knät. Har varit riktigt produktiv i mitt pluggande, fast det går sakta framåt. Det har aldrig tagit så lång tid att läsa en barnbok kan jag lova. Håller nämligen på att analysera sönder Charlotte's web just nu till min kurs i Culture and literature. Det känns inte så hemskt att analysera just den här, bävar dock inför den dag då turen har kommit till Harry Potter and the philosophers stone och The Lion, The Witch and The Wardrobe. Böcker man tycker om borde man slippa analysera...
Nu har vi precis kommit hem från att ha hjälpt Mogge och Max hem från bussen. De hade en hel del packning med sig och Mogge har ju faktiskt bara två händer och de behövs till att skjuta barnvagnen. Vi ställde upp som de snälla grannar vi är.
Nu är jag i valet och kvalet. Tror jag att jag orkar och hinner bli klar med Charlotte's web ikväll eller är det lika bra att ge upp för dagen och spela Rockband istället?


Analysera mera?


Eller rocka på?

//Så hårt det går

Inga kommentarer: