tisdag 12 januari 2010

Jobb!

Igår var jag på arbetsintervju. Idag fick jag jobbet! Underbart skönt att landa det första musiklärarjobb man söker. Tjänsten är på 30%, så jag kommer kombinera den med engelskastudier. Enda kruxet är att det är svårt att ta sig till ena skolan. Byaskolor vettni. Första bussen från stan går 11 och jag ska vara där 7.45. Håller tummarna för att jag ska kunna samåka med någon sen. Annars blir det svårt att fortsätta jobba. Har även mailat och sagt när jag behöver vara ledig... Känns bra att börja med sånt innan man ens börjat jobba.

Nej, nu ska jag ta ett ryck med opponeringen innan fästmannen ska bjuda mig på grattis-till-jobbet-middag.
Just ja, var ju tvungen att boka om klipptiden också eftersom jag numera jobbar varje fredag... Pust. Men klipp på måndag istället. Jag får hålla mig till tåls.


Fina humanityarmbandet jag fick av Syster i julklapp


//I just can't see

5 kommentarer:

Mickis sa...

mm, jag ska försöka! Kram<3

syster fia sa...

Tänk vilken liten populärbloggerska du blivit - rosa laptop och ombloggat armband. Snart väntar väl dagens läraroutfit?? ;-)

Åsa sa...

Haha, ja. Allt som saknas är en massa läsare :)

Mamma sa...

Kan du kolla hur många läsare du har då.

Åsa sa...

Jo, det kan jag nu. Inga 100 000 direkt...