tisdag 5 januari 2010

Fix och trix

Idag har vi fixat och trixat, min sambo och jag. Jag har främst fixat och trixat plugg och annat smått och gott. Min sambo har främst fixat och trixat i lägenheten.
Jag har fixat kompletteringen i förra kursen. Håller tummarna för att den duger den här gången. Har även fixat de ändringar Lania föreslog på c-arbetet, så nu hoppas jag att det också duger. Vill verkligen inte råka ut för en totalsågning av det där. Usch!
Klipptid är fixad (nästa fredag, längtar!), sagt upp abbonnemang hit och medlemskap dit, köpt ett par för små byxor (får byta så fort jag kan), köpt ett tv-spel och inhandlat bubbel.
Jag och sambon ska nämligen skåla för att vi numera är just sambos.
Trevlig kväll på er!


Sambon fixade upp trädet vi fick av svärföräldrarna i julklapp

Jag trixade ihop legolampan vi fick av Fia, Freddan och Nilas i julklapp

//Skål!

6 kommentarer:

syster fia sa...

Så läcker lampan blev! Hur länge kommer ni kunna hålla er till en och samma form??

Maila gärna uppsatsen en gång till innan du skickar in den!

Åsa sa...

Jag har mailat den nu.

Jag vet inte riktigt, den var lite trixig att bygga, men man vill ju prova fler former... Kanske se hur högt man kan bygga... :)

Annika sa...

cool lampa, var hittar men en sån?

Åsa sa...

Vet inte, ska kolla med syster.

AK sa...

Fasen en sån snygg mojäng!! hur stor är den i verkligheten??

Åsa sa...

Som den är ihopbyggd just nu är den ca 25-30cm hög. Den är ca 20 cm bred på bredaste stället. Men man kan ju bygga den både högre, lägre, bredare och smalare.