lördag 16 januari 2010

Blomster

Fick en blomstercheck av mitt nya jobb som ett slags välkommen. Johan fick blomster av Lulebo som ett slags välkommen till den nya lägenheten och så fick jag blomster av mina söta igår tillsammans med en flaska bubbel. De gratulerade till jobbet och examen. De är så söta att man skulle kunna äta upp dem.
Jag älskar att komma ner och hälsa på. Jonas är alltid så underbar och bjuder mig på mat och husrum, ibland lånar jag sovplats hos Nils. Men alltid är jag välkommen att umgås med dem och det är ju det bästa. Saknar att ha dem i närheten hela tiden... Vill inte ens tänka på hur det blir till sommaren. Usch!

Igår blev det en kort sväng på Kåren. En vän sårade mig och en annan vän blev sårad. Gick hem och kramades med den sårade Puman tills Jonas kom och hämtade mig. Väl hemma hos Jonas pratade vi alldeles på tok för länge, så idag är jag ganska trött.

Nu ikväll har jag och Min Johan bakat inför inflyttningsfikat vi ska ha imorgon. Förhoppningsvis kommer en massa barn och deras föräldrar. Sen kommer några jag inte känner också, men jag överlever nog.

På måndag ska jag klippa mig. Är fruktansvärt nervös. Ska försöka mig på att trixa i Photoshop och se om jag kan få in mitt ansikte i bilden på min frisyr. Det kanske kan stilla min nervositet och mota bort tankarna på att jag kanske inte vågar/borde/vill klippa av mig allt hår.


Till vänster blommorna "från jobbet", i mitten blommorna från mina söta och till höger blommorna från Lulebo. Älska snittblommor!

Godisbakande på högsta nivå. Hoppas det blir gott!



//I am a taxidriver

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Tack:) jag hoppas det:D mm:)just nu tänker jag göra det som krävs faktiskt för att bli frisk.. Kramar <3

Mamma sa...

Får man kalla det att du tagit examen nu? Har inte det riktigt klart för mej hur det funkar.

Åsa sa...

Njo, jag har ju inte fått mitt arbete godkänt än, så jag vet faktiskt inte... Det kommer dröja några veckor innan jag får veta det...