fredag 8 januari 2010

Det är väl inte så konstigt

Har varit på stan nu. Blev inte så som jag hade förväntat mig, men men.
Kom fram till en sak som jag även tänkt på tidigare. Det är ju inte så konstigt att folk är missnöjda med sin vikt och vill tappa en massa kilon. I somras när jag skulle köpa linne på Gina Tricot var jag tvungen att köpa linnen i Large. Inget fel med det alls i och för sig, men när man vet att man har ett linne av samma modell (detta var ett av deras långa baslinnen som de haft ganska länge) hemma i garderoben i storlek Small blir man lite fundersam. Jasså, jag har alltså gått upp så pass mycket i vikt att jag numera behöver linnen som är två storlekar större än tidigare. Måste väl ha töjt ut det linne jag har hemma då eftersom jag fortfarande kan ha det.
Hur i hela friden tänker de när de tillverkar linnen som blir mindre och mindre?
Nu idag skulle jag byta mina nya Cheap Monday-jeans eftersom jag var dum nog att inte prova när jag köpte dem utan tog samma storlek som jag har på mina svarta av samma märke. Hur kunde jag tro att det skulle funka? Fem storlekar större skulle de vara för att jag ens skulle kunna pressa ner rumpan i dem. Bytte till en annan färg och då behövde jag "bara" tre storlekar större (lämnade tillbaka dessa senare, men av en heeelt annan anledning). Jo, det där med ätstörningar är ju ett konstigt fenomen. Eller?



//Find me

3 kommentarer:

syster fia sa...

Lycka till idag! Hur gick det för Johan i fredags?

Åsa sa...

Det gick bra för oss båda. Johan tror väl ganska mycket på båda jobben han har på gång, men han har inte fått nåt definitivt besked från nån än. Jag har precis lämnat referens för det står mellan mig och en annan, så vi får se vad som händer.

syster fia sa...

Åh, vad kul!! Spännande, spännande... vi håller våra tummar!