måndag 25 januari 2010

Nöjd

Idag är jag nöjd med min nya frisyr. Fick till ett rätt schysst fluff efter jag blötte håret i morse. Mammas tips är alltid bäst. Eller hur?
Är nästan klar med Charlottes web. Ska bara komma på två ämnen för en analytisk diskussion. Tycker att det är fruktansvärt svårt när det gäller barnböcker. Finns liksom inget dolt budskap (som jag ser det) utan allt ligger där på ytan. Ska fundera mer på saken, ska ju inte lämna in förrän torsdag så jag har några dagar på mig.


Fluff med tips från mor

//Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

3 kommentarer:

Annika sa...

när vi analyserade en barnbok fick vi kolla vad det finns för budskap, normer, idologier. och om de finns några djupt psykologiska tankar i boken. ;D

Maja sa...

avatar i 3D? :O var det bra?

läs "lille prinsen" som vi läste i svenskan. man förstår inte själva handlingen, men det finns fullt med dolda meningar i den.

jättefin i håret!

syster fia sa...

Hihi, vill du ha dolda budskap kan du få tips på tolkningar i min blogg... Ähum.