måndag 11 januari 2010

Kan man få en bättre start på dagen?

I morse hämtade min kära sambo in posten. Utan att säga ett ord ställer han ner ett stort grönt paket på bordet. Eftersom han inte säger något och jag inte har beställt något så antar jag att paketet är till honom. En stund senare reagerar jag på att han inte öppnat paketet och jag frågar honom då vad som är i paketet. Han svarar då att han inte vet, jag frågar om det inte är till honom, han svarar nej. Ibland är min kära sambo expert på att vägra säga minsta lilla ord i överflöd. Jag måste fråga hundra frågor för att komma fram till att paketet faktiskt är till mig. Det vore ju helt otroligt dumt av honom att på en gång säga: "älskling, det har kommit ett paket till dig"...
Jajja, man kan ju inte gråta över ett stort oväntat paket, så jag öppnar det raskt. Inser att det är från Ekbergs (eller Stockholmarna som jag alltid kallat dem). De har varit så söta och snälla att de skickat upp inflyttningspresenter till oss! Underbar start på dagen.

Ett stort paket med flera små inuti. Perfekt!

Det stora paketet innehöll bland annat ett litet paket med örhängen till mig!
(g-klavar för den som inte ser)


Har ju varit i Svanstein i helgen. Vi var där för ett intro till skidlärarkurs steg 1. Vi byggde skidlekområde, klättrade upp för backen, åkte ner för guppen vi byggt och en massa massa annat. På lördagen var det 27 minus, så liftarna gick inte. Det gjorde inte så mycket för oss eftersom vi grävde, plattade till och klättrade så mycket att vi höll oss varma. Söndagen var mildare, så då åkte vi i backarna och lekte lekar och övade på en massa saker vad gäller teknik. Allt som allt en ganska bra helg. Fast jag tycker det är skönt att äntligen vara hemma.

Byn har lite hybris, så de har satt upp en skylt liknande Hollywood-skylten
(den befinner sig på ett berg, lite svårt att se...)


Skidlärargänget utspritt i backen för en liten paus




Mina och Johans supersnyggaslalomskidor

Idag har jag varit på anställningsintervju som gick ganska bra och en snabbis på stan. Nu väntar plugget som blivit lite åsidosatt idag...

//I'm out of control

1 kommentar:

Mamma sa...

Hm
Och vad hade sötingarna skickat mer tro.