torsdag 14 januari 2010

Oh happy day

Nu var det avklarat. Eller, inte allt men nästan. Har blivit godkänd på min opponering och har bara lite småsaker att fixa på min uppsats innan jag kan lämna in den på riktigt. Men det känns som att det värsta är över. När det gäller skolarbetet det vill säga. Jag har ju fortfarande den nervpirrande första-dagen-som-musiklärare kvar att klara av. Kom på att imorgon kommer jag för första gången ha hand om en klass helt själv. Den du. Inte så konstigt att jag hade mardrömmar om bråkiga ungar och konstiga lärare och föräldrar inatt.
Har suttit och planerat lektionerna nu. Det som är kvar att göra är att välja ut musiken vi ska jobba med. Johan hjälper mig lite med det. Johan som fick jobb idag! Underbart. Vilken vecka det här är. Imorgonkväll blir det till att fira med bubbel och Pite-sekten.

Johan satt med och smygfotade under seminariet

Så här ser det ut när fröken Åsa förbereder lektioner

//What a happy happy day

4 kommentarer:

Liv sa...

HIPP, HIPP, HURRA!! Vad mycket roligt det händer i ditt och Johans liv! Så kul! Jag vet inte vad jag ska gratta till först, så jag säger bara grattis!

Mikaela sa...

SV: Hej! Jag och min mamma bråkade, hon kallade mig vidrig.. Och så hände en del andra saker . Kram <3

syster fia sa...

Hurra, hurra, hurra! (bara bara bra...) Åh, vad kul! Nu har ni ju massor att fira. Vilket av jobben var det han fick?

Åsa sa...

Det på Metria. Han hade nog fått det på Tieto om han ville också, men det verkade mer givande att jobba på Metria och de var snabbare på att ge ett erbjudande.