måndag 2 maj 2011

Telefonsamtal

I förrgår ringde två vänner från Piteå. Jag trodde när jag såg vem det var att det skulle vara ett fyllesamtal (det var ju trots allt Valborg) och det kanske det var, för det var ganska udda, men ändå inte som fyllesamtalen brukar vara från dessa gossar:

R: Hej Åsa!
(hälsningsfraser och sånt...)
R: Det är R som ringer från S telefon, men det kanske du hör.
Å: Ja, jag känner igen din röst.
R: S är också här. Varför svarar du inte på mitt mess?
Å: När skickade du det?
R: För fyra fem veckor sedan.
Å: Det kommer inte jag ihåg.
R: Jag skickade det i fredags. Igår.
Å: Jag har inte fått nåt sånt.
R: Det stod att jag saknar dig. Vi saknar dig här i Pite!
S: Det är nu du ska säga att du saknar oss.
Å: Jag saknar er också.
R: På torsdag är det dans i Sikfors! Ska jag ringa D och anmäla dig?
Å: Men hur ska jag komma till Sikfors?
S: Vi hämtar dig!
R: Ja, vi hämtar dig i Lule.
Å: Ok, om ni gör det så kan jag komma.
R: Ok, då ringer jag D och anmäler dig. Hejdå!

Och innan jag hann reagera hade de lagt på.
Så nu ska jag på dans på torsdag..

//Dance dance dance

Inga kommentarer: