söndag 22 maj 2011

JA!

Nere i trapphuset satt ett kuvert som antagligen lämnats i fel brevlåda.
Det var adresserat till mig.


Jag förstod på en gång vad det var.
Det var ett bevis på att jag slipper handledaråret. Ett bevis på att jag kan få en fast anställning som lärare. Ett bevis på att jag har rätt till (lite) högre lön. Ett bevis på att jag har företräde till lärartjänster, att jag går före outbildade lärare.
Ett bevis på att jag stått ut med fem och ett halvt års studier...


//För jag har fått min examen!

3 kommentarer:

Liv sa...

Hipp, hipp hurra! Grattis! Och ett speciellt grattis till att du slipper introduktionsåret...gaah...

mamma sa...

Många grattiskramar. Det är du värd.

Åsa sa...

Tack så mycket snälla ni! Och ja Liv, jag är evinnerligt glad över att jag slipper handledaråret... Ibland har man tur.