tisdag 17 maj 2011

Köpsug

Ååå, jag måste verkligen se till att hålla mig ifrån butiker den här veckan. Jag har blivit shoppingsugen och då är den bästa (och troligtvis enda) lösningen att hålla sig borta från butikerna. Stay away from temptations så att säga. Sen måste jag ju erkänna att de saker jag helst vill ha är alldeles för dyra för min stackars plånbok.

Idag pratade jag med arbetsförmedlingen. Han försökte övertala mig att söka jobb jag inte vill ha bara för erfarenhetens skull (som om jag inte har nog med erfarenhet av det) och jag tror han blev lite sur när jag påpekade att det var lite väl långt att åka till Arvidsjaur (15 mil enkel resa med dåliga kommunikationer) för ett halvtidsjobb. Han påpekade att det var tur att jag inte har a-kassa. Jo, tack jag vet det... Tycker bara att det känns lite dumt att låta den lilla lön man tjänar ätas upp av reskostnader och inte kunna ta ett jobb för att fylla upp till heltid för att man har så långa restider.
 



//Music makes you loose control

Inga kommentarer: