fredag 6 maj 2011

Nervöst

Min ängel (tillika lillasyster) har gått och gjort stora förändringar med sitt hår (jag väntar fortfarande på riktiga bilder...) och då blev ju jag också sugen såklart. Jag är som en lillasyster som vill göra som storasyster gör. Fast eftersom jag är storasyster så måste jag göra tvärtom såklart. Hon klipper kort och färgar svart, jag håller på att spara ut (man kan ju inte klippa långt som ni säkert vet) och tänkte bleka slingor.
Jag brukar sällan vara nervös inför mina hårfärgningsprojekt. Jag har ju trots allt haft en del sådana för mig under åren. Kommer speciellt ihåg en hårfärgningshelg jag och Liv hade när vi var yngre... Det var tider det. Det var även den helgen vi insåg att Statoil som hade dygnet-runt-öppet ljög i sin reklam. Det du behöver, när du behöver det. När man behöver hårfärg vid klockan 11-12 på natten och de inte har det så inser man ju hur falskt det budskapet är.

Nåja, det var ett sidospår. Jag är lite nervös inför att bleka slingor nu. Dels för att jag ska ge mig på att göra det helt själv och dels för att jag har så mörkt hår och jag vill ju inte att det ska se helt konstlat och randigt ut. Men man vet ju inte hur det blir förrän man provar. So here we go!

//Here we go again

1 kommentar:

Maja sa...

Nu har jag skickat ett mail med bilder!