tisdag 24 maj 2011

När som sädesfälten böja sig för vinden...

...står en dåre där och böjer dom tillbaks.

Idag plattas nog sädesfälten till av vinden. Höll på att blåsa av bron när jag cyklade hem från jobbet. Hela cykeln drogs med och jag vinglade som om jag vore full. Bara för skojs skull (trots att det inte fanns ett dugg som var skoj med det hela) cyklade jag till Willys sen också. Johan behövde fikabröd till kören imorgon,s å jag ställde upp och bakade åt honom. Men för att baka behövde jag handla och för att handla behövde jag ge mig ut i den förbenade stormen igen.
Havet var helt fantastiskt vackert idag. Önskade att jag hade haft kameran med mig. Dalarna var stålgrå och de vita gässen skummade underbart vita. Det bästa med blåsten är ju dess påverkan på havet.

Så ni får ingen bild från dagen, ni får föreställa er skönheten istället och jag hoppas ni tittar på ettan just nu. Gareth Malone ska förbättra pojkars läs- och skrivkunnighet. Mycket intressant. Har sett honom i ett tidigare program där han skulle få ungdomar att sjunga opera, tyvärr missade jag de flesta av de programmen eftersom jag inte kommer ihåg att titta på tv, men det kanske går att hitta någonstans... Det här verkar i alla fall lovande. Det enda jag har lite emot just nu är tävlingsinriktningen han verkar ha på allt de ska göra. Men vi får väl se...

//Böja sig för vinden

Inga kommentarer: